Frågor och svar

När det dyker upp en fråga ser vi till att ha svar

Du kanske undrar hur du hyr en parkering, gör en förbokning eller hur betalningen går till? Eller du som hyr ut kanske vill ha tips på hur din parkeringsplats blir mer intressant och attraktiv? Vi har samlat de vanligaste frågorna och tipsen här. Har du fler frågor eller funderingar kan du alltid kontakta oss.
Kontakta oss

Frågor och svar för den som hyr

Hur ändrar jag mina tider på min bokning?

1. Gå till “Mina Bokningar” på startsidan i ditt FastPark-konto och välj den aktuella bokningen.

2. Klicka på “Ändra bokning” på bokningen som du vill ändra, om det är något extra att betala kommer du behöva göra en betalning. Notera att du inte kan ändra starttiden på din bokning.

3. Välj “Slutför ändringar”.

Hur bokar jag en parkering i FastPark?

  • Sök var du vill parkera genom adress, postkod eller offentliga platser och välj tider och datum för din vistelse.
  • Du kan sortera din sökning utifrån önskemål.

Välj den rätta platsen

  • Alla våra platser kan bokas direkt. De syns endast om de är tillgängliga för den inslagna tidsperioden.
  • Klicka på en flagga på kartan för att se recensioner, foton, regler, beskrivningar och egenskaper för parkeringsplatsen.

Betala

  • Du kan betala genom att använda Apple Pay eller kreditkort direkt i appen.
  • Vi kommer skicka en parkeringsbekräftelse på mail kring informationen om din bokning. Du kan också se den här informationen genom att öppna bokningen på sidan ”Mina Bokningar”.

Behöver du hyra en parkeringsplats?

Är du i behov av en parkering nära dig eller vid din destination? Läs mer om hur du går till väga för att boka eller ladda ner vår app.

Läs merAppStore

Frågor och svar för uthyrare

Vill du hyra ut din parkeringsplats?

Har du en parkeringsplats som står tom mer än den används? Läs mer hur du gör för att hyra ut din plats till de som behöver den oftare än du.

Läs mer

Hur tar jag emot mina intäkter?

Det är några få saker som du behöver göra för att ta emot dina betalningar från FastPark:

  • Fyll i dina betalningsuppgifter.
  • Välj att ta emot dina utbetalningar genom hemsidan eller i appen. FastPark gör utbetalningar månadsvis direkt till bankkontot.
  • Bokningar som görs mindre än 48 timmar före utbetalning läggs till på nästkommande utbetalningssumma.
  • Du kan när som helst kontrollera din utbetalningssumma under “Ekonomisk översikt” på hemsidan och i appen.

Hur blir jag en bra uthyrare?

Om din kund har en bra parkeringsupplevelse kommer de tillbaka igen. Här har du några punkter du kan göra för att säkerställa att din kund har en 5 * upplevelse:

1. Gör en lysande registrering

Se till att din beskrivning och ytterligare information är tydliga och ladda upp en bild. Detta hjälper bilisten att få en god parkeringsupplevelse.

2. Svara snabbt på meddelanden

Våra bilister uppskattar snabba svar på olika frågeställningar. Om du får ett meddelande ska du svara så fort du kan och försäkra bilisten att du är redo för att ta emot dem.

3. Håll din kalender uppdaterad

Om du ska på semester eller inväntar gäster till helgen, kom ihåg att uppdatera parkeringsplatsens tillgänglighet genom att lägga till eller ta bort parkeringsplatsen för de specifika datumen.

Tryck på alternativet “P” och hantera din parkeringsplats.

Hur kan jag öka intresset för min parkeringsplats?

Får du inte tillräckligt med bokningar? Det finns många saker du kan göra för att hjälpa din parkeringsplats att få det intresset den förtjänar:

1. Ladda upp ett foto av din parkering

Parkeringsplatser med foto får i genomsnitt tre gånger fler bokningar än de utan. Du kan till exempel ladda upp en närbild på en garageinfart för att underlätta för din kund.

2. Sätt en konkurrenskraftigt pris

Sök efter ditt postnummer eller adress i vår app för att undersöka priserna på parkeringsplatserna närmast dig.

3. Svara snabbt på meddelanden

Bilister i FastPark uppskattar en god kommunikation för att snabbt få svar på olika frågeställningar. Detta leder till en bättre parkeringsupplevelse och på sikt fler goda omdömen.

4. Undvik att avboka bokningar

Avbokade bokningar kan orsaka allvarliga besvär för bilisterna. Om en uthyrare annullerar bokningar vid upprepade tillfällen kontaktar FastPark användaren angående en eventuell fortsättning.

5. Be om recensioner

Att ha recensioner uppmuntrar fler bilister att boka din parkeringsplats. Vi skickar ett automatiskt e-postmeddelande till bilisten för att bedöma din parkeringsplats, men skicka dem gärna ett meddelande om att skriva en kommentar för att hjälpa dig.

Är det gratis att registrera min parkeringsplats?

Registrera din parkeringsplats

Det är gratis att registrera sin parkeringsplats hos FastPark. Ställ in ditt timpris och låt vår algoritm sköta resten, med dag-, vecko- och månadspris.

Tjäna extra pengar genom några enkla steg i vår app

Tjäna pengar på din parkeringsplats när du inte använder den. Med FastParks app skapar du enkelt ett konto, lägger till din parkeringsplats och dess egenskaper. Sen är det bara att invänta bokningar och betalningar. Ladda ner från appstore eller registrera dig under Mina sidor.
AppStore
Hyr en ledig parkering
Spara tid och tjäna pengar

Välkommen att bli en del av FastPark!

Skapa ett konto